 |
Motor | lucht/olie gekoelde 2 cilinder viertakt boxer |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1.130 cc |
Comp. verhouding | 10.3:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 85 pk / 63 kW bij 6.750 tpm |
Max. koppel | 98 Nm bij 5.250 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | |
Frame | 3-delig, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | BMW Telelever, veerweg 120 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 135 mm |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijven, vier zuiger remklauw |
Remmen achter | enkele 276 mm schijf, twee zuigerremklauw |
Voorband | 120/70- ZR17 |
Achterband | 170/60- ZR 17 |
Wielbasis | 1.487 mm |
Lengte | 2.170 mm |
Breedte | 940 mm |
Hoogte | 1.220 mm |
Zithoogte | 770 mm |
Drooggewicht | 218 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Nieuw op deze R 1150 R en tevens standaard is de EVO rem. Dit is de nieuwste ontwikkeling van BMW op voorrem gebied. Deze bestaat uit grotere remschijven (320mm) en nieuwe 4-zuiger remklauwen met elk twee grotere zuigers. Deze waarborgen een optimale vertragings plus het feit dat er ook veel minder bedieningskracht nodig is om af te remmen. Leverbare kleuren diep blauw, graniet grijs en piemont rood. |