Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De verkoper heeft voor deze motor geen omschrijving opgegeven.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | L Twin cilinder |
Boring x slag | 104 mm x 104 mm |
Cilinder inhoud | 1099 cc |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | Desmodromic, 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Marelli electronische injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 160 pk / 119.3 kW bij 9750 tpm |
Max. koppel | 125 Nm bij 8000 tpm |
Koppeling | Droge meerplatenkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Öhlins 43 mm volledig instelbare vork met TiN |
Vering achter | Öhlins volledig instelbare monoshock |
Remmen voor | 2 x 330 mm semi zwevende remschijf, Brembo remklauw met 4 cilinders |
Remmen achter | Schijfrem 245 mm doorsnee |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 190/55 ZR17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2100 mm |
Breedte | |
Hoogte | 1100 mm |
Zithoogte | 820 mm |
Drooggewicht | 171 kg |
Leverbare kleuren | Rood,Geel |
Beschrijving | Traditionele kenmerken van Ducati, zoals een hoge achterkant en dempers onder het zadel, een enkel zijdige achterbrug en een uiterst solide voorkant, onderstrepen de aërodynamiek en de lichte besturing van de 1098. Voeg daar een Testastretta Evoluzione motorblok aan toe, het kloppend hart van de motorfiets, en je hebt een toppresterende Ducati Superbike die zelfs als hij stilstaat nog in beweging lijkt te zijn.
|
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, KTM, Triumph, Husqvarna en GasGas.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
 | Eibergen, Gelderland |
 | 0545-477404 |
Wist u dat: In de motortaal "Dream" betekent: Naam die het Japanse Honda, ’s werelds grootste producent van motorfietsen, decennia lang gebruikte voor verschillende van haar modellen. Honda’s eerste echte motorfiets, Model D, een 980cc eencilinder tweetakt, werd in 1949 uitgebracht. Om dit te vieren werd een feestje voor de circa twintig medewerkers van het kleine motorfabriekje georganiseerd. Iemand moet toen hebben gezegd dat ‘een droom werkelijkheid was
geworden’. De grondlegger van het bedrijf, Soichiro Honda, kwam dit ter ore, waarna de eerste Honda Dream een feit werd.
In 1951 werd de eerste Honda met een viertakt motorfiets geintroduceerd, de 146cc metende eencilinder Dream-E, in het
midden van de jaren vijftig gevolgd door de 250CC Dream SA en de 350CC Dream SB . Motorfietsen met een plaatstalen geperst
frame en een rubberen zweefzadel, waarbij goed was gekeken naar de modellen van het Duitse NSU . In 1957 bracht Honda de
eerste twin op de Japanse markt (de C70 met 250CC motor). In de jaren zestig zou Honda met (aanvankelijk) lichte twin
Dreams de Europese en Amerikaanse markt openbreken.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken