Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: Handgeschakeld
Modeljaar: 2014
FLHX STREET GLIDE
14" ape stuur
V&H uitlaat
Smoked knipperlichten
Kahuna grips
Riders backrest
Docking kit
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoeld Twin Cam 103™ met geïntegreerde oliekoeler |
Boring x slag | 98.4 mm x 98.4 mm |
Cilinder inhoud | 1690 cc |
Comp. verhouding | 9.6:1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Sequentiële elektronische benzine-inspuiting met één verstuiver per cilinder (ESPFI) |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | pk / kW bij tpm |
Max. koppel | 134 Nm bij 3500 tpm |
Koppeling | negen voudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 9.593 |
Overbrenging | ketting, 34/46 ratio |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22.7 liter |
Topsnelheid | nb km/u |
ABS | nee |
Frame | stalen buizenframe |
Vering voor | 41,3 mm triple circuit damping (TCD), veerweg 116,8 mm |
Vering achter | luchtvering, veerweg 76 mm |
Remmen voor | 32 mm 4-zuigerremklauw |
Remmen achter | 32 mm 4-zuigerremklauw |
Voorband | BW 130/80B18 63H |
Achterband | BW 180/65B16 81H |
Wielbasis | 1625 mm |
Lengte | 2430 mm |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 715 mm |
Drooggewicht | 355 kg |
Leverbare kleuren | Chrome Yellow Pearl, Black Denim, Midnight Pearl, Ember Red Sunglo, Vivid Black |
Beschrijving | Veel ruimte om zelf kleur te bekennen is een onmiskenbaar onderdeel van de stijl van de Harley-Davidson® Street Glide® motor. Deze klassiek vormgegeven, forse brandstoftank in klassieke stijl biedt niet alleen meer ruimte voor premiumlak of decoratie naar eigen ontwerp, maar heeft bovendien een inhoud van 22,7 liter, zodat je heel wat meer kilometers kunt verslinden tussen twee pitstops. Wij weten dat zuinig rijden belangrijk is—maar dat is stijl niet minder. Levendige, opvallende kleuren en met grote precisie gemaakte Harley-Davidson® tankemblemen maken de unieke look van deze robuuste bagger compleet. |
| Dealerschappen: HARLEY-DAVIDSON |
Harley-Davidson Amsterdam en Harley-Davidson Rotterdam behoren tot hetzelfde bedrijf. Wij zijn de grootste officiële Harley-Davidson dealer van Nederland! In onze showrooms verkopen we nieuwe Harley-Davidson motorfietsen en occasions. Je bent anytime van harte welkom voor een vrijblijvende proefrit! Ook kun je bij ons terecht voor professioneel advies over parts & accessories, het uitvoeren van service & onderhoud, schadeherstel & reparaties en customizing van je Harley-Davidson. Beide Harley-Davidson dealerfilialen hebben een grote kledingafdeling en webshop waar riding gear, casual kleding en accessoires worden verkocht van Harley-Davidson.
 | Nieuwerkerk aan den IJssel, Zuid-Holland |
 | 010-7900130 |
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken