De Versys 650 is de meest veelzijdige Dual Purpose motor in zijn klasse. Met zijn koppelrijke motorblok, lichte chassis, comfortabele zitpositie en lange veerwegen kan de Versys alles aan; van sportieve tourritten en reizen naar verre bestemmingen tot dagelijks woon-werkverkeer. Hiernaast is de Versys 650 standaard uitgerust met onder andere Traction Control en een 4.3'' TFT-kleurendisplay met Bluetooth verbinding.
De Kawasaki Versys 650 2025 is beschikbaar in de volgende kleuren:
Metallic Flat Spark Black | vanaf €8.999,-
Metallic Matte Graphenesteel Gray | vanaf €9.149,-
Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor
Boring x slag
83 mm x 83 mm
Cilinder inhoud
649 cc
Comp. verhouding
10,8:1
Kleppen
8
Brandstof toevoer
Brandstofinjectie: ø38 mm x 2 (Keihin)
Ontsteking
Digitaal
Vermogen
66 pk / 49 kW bij tpm
Max. koppel
64 Nm bij 7 tpm
Koppeling
Natte multi-plaat koppeling, handbediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
2.438 (39/16)
Overbrenging
Gesloten ketting
Starter
electrisch
Tankinhoud
21 liter
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Diamant-buizenframe van hoogsterktestaal, met motorblok als dragend deel
Vering voor
41 mm omgekeerde telescopische voorvork met traploos instelbare uitgaande demping (rechter zijde) en instelbare voorspanning (linker zijde), veerweg 150 mm
Vering achter
Offset laydown enkele schokdemper met op afstand instelbare voorspanning, veerweg 145 mm
Remmen voor
Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbele zuiger
Remmen achter
Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger
Voorband
120/70ZR17M/C (58W)
Achterband
160/60ZR17M/C (69W)
Wielbasis
1415 mm
Lengte
2165 mm
Breedte
840 mm
Hoogte
1400 mm
Zithoogte
840 mm
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Beschrijving
Kawasaki produceert een breed scala van high-performance Motorfietsen, ATV's, Mules en Jetski's®. Kawasaki Benelux is verantwoordelijk voor de distributie van deze producten en diensten in de Benelux. Voor meer informatie: www.kawasaki.nl
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.