 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 1,043 cc |
Comp. verhouding | 11,8:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 4 x Ø 38 mm met ovalen hulpsmoorkleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 142 pk / 104,5 kW bij 10,000 tpm |
Max. koppel | 111 Nm bij 7,300 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel buis frame, aluminium |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met traploze compressie, uitgaande demping en instelbaare veervoorspanning |
Vering achter | Horizontale back-link, gasgevuld, met traploze uitgaande demping en op afstand instelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbel radiale montage, monobloc, tegenover liggend 4 zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1,440 mm |
Lengte | 2,100 mm |
Breedte | 790 mm |
Hoogte | 1,185 mm |
Zithoogte | 815 mm |
Drooggewicht | 235 kg |
Leverbare kleuren | Candy Lime Green/Metallic Carbon Gray, Metallic Spark Black/Metallic Graphite Gray, Candy Burnt Orange/Metallic Carbon Gray |
Beschrijving | De Kawasaki Z1000SX is onmiskenbaar de grondlegger van het Sport-Touring segment. Met zijn SuperSport prestaties en Touring comfort is de SX met recht een sportmachine en reismotor in één.
Voor 2017 presenteert Kawasaki de compleet nieuwe derde generatie van deze alleskunner, met nieuwe looks, nog meer comfort en baanbrekende elektronica. |