 |
Motor | Vloeistofgekoelde, viertakt-viercilinderlijnmotor |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 1043 cc |
Comp. verhouding | 11.8 : 1 |
Kleppen | DOHC 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ö38 mm x 4 (Keihin) met ovale hulpsmoorklep |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 138 pk / 101.5 kW bij 9600 tpm |
Max. koppel | 110 Nm bij 7800 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige plaat, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, return |
Verhouding | 39/15 |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | aluminium Backbone |
Vering voor | Upside downvoorvork van 41 mm, met traploos instelbare |
Vering achter | Achterwaarts gekoppelde horizontale monoshock met |
Remmen voor | Dubbele, semizwevende wave-type-remschijven van 300 mm |
Remmen achter | Enkele wave-type-remschijf van 250 mm |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1445 mm |
Lengte | 2105 mm |
Breedte | 709 mm |
Hoogte | 1203 mm |
Zithoogte | 820 mm |
Drooggewicht | 228 kg |
Leverbare kleuren | Groen, zwart |
Beschrijving | De vloeistofgekoelde DOHC-viercilinderlijnmotor met 16 kleppen van 1.043 cm3 biedt een groter uitgangsvermogen (138 pk) en sterker koppel dan die van de vorige Z1000. Bij de selectie van de nieuwe cilinderinhoud had de Z1000 een naam hoog te houden. |