Nieuwsbrief:

MOTO MORINI  CALIBRO - 2025

Garantie: Ja
Nieuw
SHARK GREY
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
moto-morini - calibro
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Fabrieksgarantie: 36 maanden

De nieuwe Moto Morini Calibro nu te bestellen en te bezichtigen bij officieel Moto Morini dealer Moto Hippo: De nieuwe Moto Morini Calibro.

De Moto Morini Calibro werd ontworpen in het Italian Style Center in Trivolzio.
De metalen 15 liter benzinetank en full LED-koplamp vallen meteen op als designkenmerken van Moto Morini.

Als krachtbron is er de 700 cc viertakt paralleltwin die heel veel rijplezier biedt met z’n power in lage toeren en een erg soepele gasrespons. Zoals het hoort op een custom beschikt de Calibro over een riemaandrijving. Dit is niet alleen gebruiksvriendelijk in onderhoud, maar vermindert ook het mechanische geluid en zorgt voor extra souplesse tijdens het rijden.

Het remsysteem bestaat uit een 320 mm schijf voor met tweezuiger remklauw. Achter is een 255 mm schijf gemonteerd met enkele zuiger in de remklauw. Het BOSCH ABS zorgt voor alle vertrouwen tijdens het remmen een optimale veiligheid.

Een paar brede banden zorgt voor de typische custom look én een optimale grip in alle omstandigheden.

Moto Morini’s belangrijkste kenmerk is het strakke en precieze chassis. Het dubbelwiegframe beschermt niet enkel het 700 cc motorblok, maar het zorgt ook voor het uitstekende stuurkarakter. Verder is de Calibro uitgerust met lichtmetalen tubeless wielen met 18” voor en 16” achter. De vering wordt verzorgd door een klassieke voorvork en stereo schokbrekers achter.

De lage zadelhoogte is ook één van de pluspunten van de Calibro. Met 725 mm zithoogte is de motor toegankelijk voor rijders van ieder formaat, terwijl ook het duozadel een klassevolle extra verbergt. Je kan het namelijk heel gemakkelijk verwijderen, en optioneel is er ook een afdekkapje beschikbaar dat de lijn van het achterste spatbord extra accentueert.

Tot slot is er nog een digitaal display dat mooi ingewerkt zit in het analoge dashboard. Hierop wordt niet alleen het benzinepeil en de tripmeters getoond, maar ook een handige versnellingsindicator. Verder is er nog een USB-aansluiting waarmee je nog verdere digitale toestellen kan laden.

Moto Morini verbreedt zijn horizon met de gloednieuwe Calibro, een op maat gemaakte motorfiets die is ontworpen voor alle avontuurlijke motorrijders die zich niet willen beperken tot het gewone en op zoek zijn naar een wereld waarin ze hun innerlijke zelf kunnen laten spreken.

Met de Calibro maakt Moto Morini een sterke terugkeer naar het custom segment door een motorfiets te presenteren die gekenmerkt wordt door een ontwerp met een grote persoonlijkheid, geschikt voor de stijlbewuste rijder die op zoek is naar een unieke motorfiets met een kenmerkende "Amerikaanse" look.

De motorfiets zal op de markt worden gebracht in de versie met vol vermogen of met een vermogen van 35 kW, geschikt voor het A2-rijbewijs. Beide varianten worden aangedreven door een zeer betrouwbare motor die zowel plezierig als zeer zuinig is. Deze motor maakt de Calibro tot de ideale metgezel voor iedereen die op zoek is naar een trouwe en onvermoeibare partner op de weg.

Voor kwaliteit en betrouwbaarheid ben je al sinds 1957 aan het juiste adres bij Moto Hippo, officieel dealer van: Yamaha, Ducati en Moto Morini.

Moto Hippo selecteert zijn occasions met uiterste zorg, hierdoor garanderen wij dat onze occasions in goede staat zijn. Een occasion van Moto Hippo kan met verschillende garantiepakketten worden afgeleverd. Informeer naar de mogelijkheden. Inruil van je huidige motor behoort ook tot de mogelijkheden. Naast alle occasions heeft Moto Hippo altijd meer dan 50 nieuwe motoren op voorraad.

Naast deze Moto Morini Calibro leveren wij ook:

- Een uitgebreide motor-kleding, helmen en accessoire collectie
- Motorfiets onderhoud en reparatie in onze modern uitgeruste werkplaats met geschoolde monteurs
- Motorfiets verhuur van de meest recente modellen
- Diverse motorfinancierings mogelijkheden
- Via onze Moto Hippo motorpolis profiteer je van scherpe tarieven met grote voordelen.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Moto Hippo
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2025 Motoroccasion