Nieuwsbrief:

ROYAL ENFIELD  HIMALAYAN - 2023

Garantie: Ja
460 Km
DUNE BROWN
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
royal-enfield - himalayan
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Modeljaar: 2023

De Royal Enfield Himalayan 411 is een avonturenmotor met een luchtgekoelde eencilindermotor van 411 cc. Hij levert 24,3 pk en 32 Nm koppel. De Himalayan 411 heeft een topsnelheid van 127 km/u en een verbruik van ongeveer 30-32 km/l. Hij is uitgerust met een dubbelkanaals ABS en een LCD-dashboard met essentiële informatie en een Tripper navigatiesysteem. De Himalayan 411 is niet meer leverbaar en is vervangen door de Himalayan 450.

Specificaties:
Motor: 411cc, luchtgekoelde eencilinder
Vermogen: 24,3 pk (17,88 kW) @ 6500 tpm
Koppel: 32 Nm @ 4250 +/- 250 tpm
Topsnelheid: 127 km/u
Versnellingsbak: 5 versnellingen
Brandstofverbruik: Ongeveer 30-32 km/l
Remmen: Dual-channel ABS
Dashboard: LCD met Tripper navigatie
Frame: Dubbel wiegframe

Bijzonderheden: Uitgerust met montagepunten voor accessoires, zoals zijkoffers en een extra jerrycan
De Royal Enfield Himalayan 411 is ontworpen voor avontuurlijke ritten en kan eenvoudig worden uitgerust met accessoires om de bagagemogelijkheden te vergroten. Het is een toegankelijke motor met een betrouwbare motor en voldoende vermogen voor avontuurlijke ritten. De stroeve schakelovergangen en valse neutrale versnellingen zijn bekende nadelen, maar gezien de prijs van de motor zijn deze vaak te accepteren.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor City Amsterdam
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Black Bomber" betekent: Aan het model cb450 van Honda (450CC kopklep staande twin), dat in 1965 werd geïntroduceerd, werd de bijnaam Black Bomber of Big Black Bomber toegekend. Tot dat moment was het zwaarste model van het Japanse merk een 350CC motorfiets. Eigenlijk ging iedereen er op dat moment nog van uit dat de Japanners zich zouden beperken tot het ma­ken van bromfietsen en lichte motorfietsen. Met de introduc­tie van de cb450 werd het tegendeel aangetoond. Vandaar ook het predikaat big, immers, voor een Japanse motorfiets was een cilinderinhoud van 450CC veel. Black verwijst naar de zwarte lak, waarin de beginseries van deze motorfiets werden uitge­voerd. Honda pikte de naam Big Black Bomber vervolgens in haar advertenties op: ‘Meet the big black bomber, the biggest beefiest touring twin from Japan. Sit astride this black beauty’, schreeuwden de advertenties. Vermoedelijk verwees de naam bomber slechts naar het feit dat dit model een donker en sonoor uitlaatgeluid produceerde, analoog aan de staande twins van Triumph, Norton en BSA. De Big Black Bomber kon zich ove­rigens nog niet echt meten met de zware Engelse twins, maar de introductie ervan was een teken dat dit snel kon verande­ren. Aldus geschiedde, want in de jaren zeventig werd de En­gelse motorfietsindustrie door de Japanse weggevaagd. De cb450 Black Bomber verwierf de reputatie van sportieve motor­fiets, waar veel mee werd geraced. Te midden van de high tech motorfietsen van nu is de status van de Big Black Bomber die van een klassieke Japanner.
© 2000 - 2025 Motoroccasion