Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Yamaha Ténéré 700 World Rally – Speciale Editie | Slechts 2490 km | Nieuwstaat
Fabrieksgarantie:Ja
Te koop aangeboden: een bijzondere Yamaha Ténéré 700 World Rally, een speciale editie als eerbetoon aan Dakar-legende Stéphane Peterhansel. Deze motor is de ultieme allroad-machine, met de looks en prestaties geïnspireerd door de Dakar Rally.
Deze Tenere world rally heeft nog geen offroad gezien en is alleen op de weg gereden!
absolute nieuwstaat bekijk ons op youtube en zie deze motor met extra details!
Details:
Deze unieke uitvoering is niet alleen een eerbetoon aan een legendarische rallyrijder, maar ook een motor die klaar is voor elk avontuur. Perfect onderhouden, altijd netjes gestald, en direct klaar voor gebruik.
#yamaha #tenere #world raid #world rally #tracer 7
Heb je interesse of vragen over deze motor neem dan contact op met:
Zwaan Motorsport.
Emmeloord Ecopark
Info@zwaanmotorsport.nl
Tel nr:0649310717
aflevering aan huis mogelijk
Inruil van motorfietsen mogelijk
Alle motoren worden geleverd met tien dagen gratis allrisk verzekering!
- Zwaan Motorsport
eco park 21 h
8305 bj emmeloord
0649310717
Info@zwaanmotorsport.nl
www.zwaanmotorsport.nl
Passie voor motoren - Wil je motor inruilen dit behoort ook tot de mogelijkheden hou dan rekening met handel/inruilprijzen.
Ruime financierings mogelijkheden via numotorrijden.nl
10 dagen allrisk verzekering via verzekerd motorrijden.
Heb je interrese neem dan contact met ons op!
Openingstijden:
maandag op afspraak
dinsdag op afspraak
woensdag op afspraak
donderdag 18:00-2100
vrijdag 9:00-21:00
zaterdag 9:00-17:00
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 4-takt, 4-kleppen, dubbel bovenliggende |
Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
Cilinder inhoud | 689 cc |
Comp. verhouding | 11.5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Gesloten Brandstofinjectie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | pk / 54 kW bij 9000 tpm |
Max. koppel | 68 Nm bij 6500 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 23 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen ruggengraatframe, Dubbel wiegframe |
Vering voor | upside-down vork, diameter 43 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link type veersysteem) |
Remmen voor | Hydraulisch remsysteem, twee remschijven, Ø 282 mm |
Remmen achter | Hydraulisch remsysteem, enkele remschijf, Ø 245 mm |
Voorband | 90/90 R21 M/C 54V M+S - Spaakwielen met Pirelli Scorpion Rally STR |
Achterband | 150/70 R18 M/C 70V M+S - Spaakwielen met Pirelli Scorpion Rally STR |
Wielbasis | 1595 mm |
Lengte | 2370 mm |
Breedte | 905 mm |
Hoogte | 1490 mm |
Zithoogte | 890 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Icon Blue, Midnight Black |
Beschrijving | DE LEGENDE ROEPT
De Tenere 700 World Rally is geïnspireerd op de machines die zes Dakar-overwinningen behaalden in handen van de legendarische Franse rijder Stephane Peterhansel, en is voorzien van exclusieve racekleuren. De hoge specificaties omvatten een lichtgewicht Akrapovič slip-on uitlaatdemper, evenals een speciale zwarte langeafstandsvork, wielen en een plat rallyzadel.
Deze premium Adventure-motorfiets is het meest geavanceerde model in het Yamaha Adventure-gamma. Met zijn dubbele brandstoftanks van 23 liter, het beroemde 690 cc CP2-motorblok met groot koppel, de beste KYB-vering in zijn klasse en het connected TFT-scherm, is de Tenere 700 World Rally klaar voor elk avontuur. |
 | Emmeloord, Flevoland |
 | 06-49310717 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken