KWALITEIT IS GEEN TOEVAL
Motorjager biedt een ruim aanbod in tweedehands-motoren. Dit kan een goede optie zijn als je op zoek bent naar een betaalbare motor met een beperkt budget. Wij helpen je bij het vinden van een betrouwbare tweedehandsmotor die aan jouw behoeften voldoet.
Inruil
Als je jouw huidige motor wilt inruilen voor een nieuwe, helpen wij bij het taxeren van jouw motor en het bieden van een eerlijke inruilwaarde. Dit maakt het gemakkelijker om een nieuwe motor aan te schaffen zonder dat je zelf hoeft te zorgen voor de verkoop van jouw oude motor.
Haal- en brengservice
We begrijpen dat jouw tijd kostbaar is. Daarom bieden we de exclusieve "Motor aan Huis Bezorgservice" aan tegen een extra vergoeding. Laat jouw motorfiets gemakkelijk en veilig bij jou thuis bezorgen. Wij zorgen voor een zorgeloos transport, terwijl jij je kunt voorbereiden op avontuur en vrijheid. Kies voor gemak en comfort met onze bezorgservice. Neem vandaag nog contact met ons op.
Motor-aan-huis bezorgservice
Bij MotorJager begrijpen we dat jouw tijd kostbaar is. Daarom bieden we de exclusieve "Motor aan Huis Bezorgservice" aan tegen een extra vergoeding. Laat jouw motorfiets gemakkelijk en veilig bij jou thuis bezorgen. Wij zorgen voor een zorgeloos transport, terwijl jij je kunt voorbereiden op avontuur en vrijheid. Kies voor gemak en comfort met onze bezorgservice. Neem vandaag nog contact met ons op.
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept.
Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs.
De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952.
De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen.
Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.